1

در پنج سال آینده، ناسا و سه موسسه تحقیقاتی همکار، بر روی پروژه‌های جدیدی برای واضح‌تر کردن هر چه بیشتر تصویری که از زندگی در جهان داریم آغاز بکار می‌کنند. این پروژه‌ها در واقع شامل آماده سازی برای بازگرداندن نمونه‌هایی از سطح مریخ، بررسی نقش ستاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌ها در انتقال آب و ترکیبات ارگانیک به اطراف خورشید و تحقیق درباره اینکه سیاره ما چگونه توانسته برای این مدت طولانی حیات را در خود حفظ کند می‌شود.

این هفته ناسا، برندگان هفتمین (Cooperative Agreement Notice  (CAN7 خود را معرفی کرد، به این برندگان در مجموع مبلغ 50 میلیون دلار اهدا شده تا در زمینه تحقیقاتی از آن استفاده کنند.

هیچ برنامه‌ای برای ساختن سفینه برای سفر از یک کهکشان به کهکشان دیگر وجود ندارد و قرار است تمام تحقیقات از روی زمین انجام شود.

تیم فعال در انستیتوی SETI، در نظر دارد که بهترین راه را برای به اتمام رساندن هر چه بهتر ماموریت سال 2020 ناسا که قرار است مقدار مناسبی از خاک و سنگهای مریخ را در صحت کامل به زمین بی‌آورد بی‌یابد. پروژه دیگر، در رابطه با Jet Propulsion Laboratory ناسا در پسدینا است. در این پروژه از سیستم‌های دودکش هیدروترمال طبیعی به عنوان مدلی برای تحقیق درباره وضعیت دنیای یخی قمرهای اروپا، گانمید و انسلادوس که ممکن است حاوی حیات باشند استفاده می‌شود.

تیم دیگری از دانشگاه کلورادو در بولدر قرار است به بررسی محیط صخره‌های روی مریخ و پتانسیل آنها برای داشتن حیات در زمانی که نیروی شیمیایی آنها به دلیل واکنش با آب رها می‌شود بپردازند. تیم‌های دیگری مثل تیم دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید نیز قرار است به بررسی تاریخچه حضور اکسیژن در جو و اقیانوسهای زمین مشغول شوند.

مدیر بخش استروبیولوژی ناسا مری ویتک چنین می‌گوید: دامنه فکری استروبیولوژی بسیار گسترده است و از اینکه چطور سیاره ما از عدم وجود حیات به زندگی رسید، اینکه چطور زندگی خود را با سخت‌ترین محیطهای روی زمین وفق داده شروع شده و تا جستجو در دنیاهای دیگر برای یافتن زندگی در آنها ادامه می‌یابد.

هر تیم پروژه، مبلغ 8 میلیون دلار دریافت می‌کند و به پنج تیم فعال در زمینه استروبیولوژی که پیش از این به برنامه دانشگاه واشنگتن در سیاتل، موسسه فن‌آوری ماساچوست، کمبریج، دانشگاه ویسکانسین، مدیسون، دانشگاه النویز، کمپین اوربانا و دانشگاه جنوب کالیفرنیا پیوسته بودند ملحق می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: